تصورات نادرست موتورسواران از موتورسیکلت ها

مدتهاست که باور ها و تصورات نادرستی برای  افراد به دلیل عدم آگاهی از مسائل فنی و استاندارد صنعت موتورسیکلت به وجود آمده است و این باور های غلط موجب سوالات اشتباه و طرف فکر اشتباه میشود .در اینجا قصد داریم تا با گفتن این باور های غلط میزان آگاهی افراد را بالا برده و از سوالات اشتباه افراد جلوگیری کنیم.

1.افزایش حجم سیلندر برابر با افزایش قدرت

عده ای تصور میکنند که با افزایش حجم سیلندر موتورسیکلت قدرت , سرعت و شتاب آن نیز افزایش می یابد.اما حجم سیلندر نیز به تنهایی نمیتواند باعث افزایش سرعت برای موتورسیکلت شود.درواقع شتاب و سرعت و قدرت موتورسیکلت از طریق گیرببکس آن تعیین میشود.اما افزایش حجم سیلندر نیز بی تاثیر نیست.

2.سرعت بیشتر

اکثرا افراد به علت نداشتن آگاهی و علم کافی از کلاس موتورسیکلت خود تصور میکنند که فقط موتورسیکلت آنها میتواند با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.در حالی که تمامی موتورسیکلت های درون شهری از یک استاندارد پیروی میکنند.تمامی موتورسیکلت های درون شهری با توجه به کلاس و رتبه تا حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت طراحی و تولید شده اند.

گفتنیست که شرکت های تولید کننده موتورسیکلت برای جذب مشتری با ایجاد خطا در کیلومتر شمار ها افراد را در میزان سرعت واقعی به اشتباه می اندازند.این خطا چه در کیلومتر های دیجیتالی و چه در کیلومتر های معمولی دیده میشود.رده بندی موتورسیکلت های درون شهری

ردیف

 حداکثر قدرت

حداکثر سرعت
کیلومتر بر ساعت

حجم سیلندر
سی سی

1

 8 اسب بخار

75

 50cc – 125cc

2

 10 اسب بخار

95

 110cc – 150cc

3

12 اسب بخار

 110

 125cc – 250cc

4

15 اسب بخار

120

180cc – 250cc