چرا باید به بیمه موتورسیکلت اهمیت دهیم؟

موتورسیکلت سالانه بیشتر از خودرو خطر آفرین است و جان عابرین و موتوررسواران زیادی را گرفته است.تا جایی که سالانه نزدیک به 200 موتورسوار جان خود را از دست میدهند.این میزان تصادفات به این خاطر است که موتورسوار علاوه برجان خود جان عابرین را به خطر می اندازد.

در تصادفات موتورسیکلت صدها نفر هرساله صدمات جدی میبینند که گاها منجر به مرگ می شود.ازین رو باید علاوه بر افزایش ایمنی موتورسیکلت یک اطمینان خاطر برای رانندگی با موتورسیکلت داشته باشیم.

انواع بیمه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت

این بیمه شامل خسارات وارد شده بر بدنه موتورسیکلت ناشی از برخورد بدنه با موانع یا خسارات ناشی از تصادف و یا برخورد رعد و برق و یا سوختن که منجر به از بین رفتن بدنه ی موتورسیکلت است , می شود.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

این بیمه شامل خسارات وارد شده به شخص ثالث می باشد.این خسارات میتواند مالی ,جانی به طرف دیگر تصادف و یا خسارات جانبی به راننده مقصر باشد.

بیمه موتورسیکلت چه مزایایی دارد؟

بیمه موتورسیکلت درواقع مانند بیمه خودرو یک امر ضروری و مهم است و باعث اطمینان خاطر برای خود و دیگر افراد جامعه می شود.در اینجا چند مورد از مزایای بیمه را شرح میدهیم.

کاهش هزینه ها 

بیمه یکی از مهمترین بخش برای کاهش هزینه ها بعد از تصادف است.گاها هزینه های بعد از تصادف آنقدر زیاد و سرسام آور است که فرد مقصر به دلیل نداشتن توانایی در پرداخت آنها مجبور به تحمل حبس می شود.اما بیمه با پرداخت همه یا نصف آنها از این مسائل جلوگیری میکند.کاهش هزینه  یکی از مهم ترین دلایلی است که هر موتورسوار و یا راننده خودرو نیز باید در راستای اخذ بیمه به آن توجه کند.

با پرداخت حق بیمه سالانه دیگر در عین تصادفات نگرانی هزینه هارو نخواهید داشت.البته حق بیمه دلیل مجهی برای بی توجهی در حین رانندگی و موتورسواری نخواهد بود.

عدم توقیف موتورسیکلت

بیمه موتورسیکلت یکی از مدارکی است که باید همیشه همراه داشته باشید.اگر در عین رانندگی و برخورد با مامورین راهنمایی و رانندگی متوجه نداشتن بیمه شوند بی شک موتورسیکلت توقیف می شود.

اطمینان خاطر

بیمه بدنه تمام خسارات وارد شده به بدنه از طریق تصادف ,سوختگی و یا از بین رفتن بدنه را پرداخت میکند .اما این بیمه خسارات دزدیده شدن را هرگز برعهده نمیگیرد.

هزینه بیمه موتورسیکلت

هزینه ی بیمه بدنه بر اساس بدنه ,مدل ,سال ساخت ,شرکت بیمه گزار و…تعیین میشود.با مراجعه به دفاتر بیمه و ارائه مدارک موتورخود میتوانید از هزینه ی بیمه مطلع شوید.ضمنا هزینه ی بیمه بدنه با بیمهه شخص ثالت متفاوت است.بیمه موتورسیکلت یک امر مهم برای موتورسواری است.و پیشنهاد میکنم حتما برای اطمینان خاطر بیشتر و لذت از سفر موتورسیکلت خود را بیمه کنید.

تصورات نادرست موتورسواران از موتورسیکلت ها

مدتهاست که باور ها و تصورات نادرستی برای  افراد به دلیل عدم آگاهی از مسائل فنی و استاندارد صنعت موتورسیکلت به وجود آمده است و این باور های غلط موجب سوالات اشتباه و طرف فکر اشتباه میشود .در اینجا قصد داریم تا با گفتن این باور های غلط میزان آگاهی افراد را بالا برده و از سوالات اشتباه افراد جلوگیری کنیم.

1.افزایش حجم سیلندر برابر با افزایش قدرت

عده ای تصور میکنند که با افزایش حجم سیلندر موتورسیکلت قدرت , سرعت و شتاب آن نیز افزایش می یابد.اما حجم سیلندر نیز به تنهایی نمیتواند باعث افزایش سرعت برای موتورسیکلت شود.درواقع شتاب و سرعت و قدرت موتورسیکلت از طریق گیرببکس آن تعیین میشود.اما افزایش حجم سیلندر نیز بی تاثیر نیست.

2.سرعت بیشتر

اکثرا افراد به علت نداشتن آگاهی و علم کافی از کلاس موتورسیکلت خود تصور میکنند که فقط موتورسیکلت آنها میتواند با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.در حالی که تمامی موتورسیکلت های درون شهری از یک استاندارد پیروی میکنند.تمامی موتورسیکلت های درون شهری با توجه به کلاس و رتبه تا حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت طراحی و تولید شده اند.

گفتنیست که شرکت های تولید کننده موتورسیکلت برای جذب مشتری با ایجاد خطا در کیلومتر شمار ها افراد را در میزان سرعت واقعی به اشتباه می اندازند.این خطا چه در کیلومتر های دیجیتالی و چه در کیلومتر های معمولی دیده میشود.رده بندی موتورسیکلت های درون شهری

ردیف

 حداکثر قدرت

حداکثر سرعت
کیلومتر بر ساعت

حجم سیلندر
سی سی

1

 8 اسب بخار

75

 50cc – 125cc

2

 10 اسب بخار

95

 110cc – 150cc

3

12 اسب بخار

 110

 125cc – 250cc

4

15 اسب بخار

120

180cc – 250cc